Sen älskar jag en massa också.


Jag blir så förbannad ibland. Tokig, kokandes, flyförbannad. Jag avskyr folk som inte respekterar varandra, som bara kör över, som inte lyssnar som kör sitt race utan att bry sig om andra. Hatar folk som aldrig kan tänka lite längre, ett steg till. Människor som springer in en minut över stägning, trots att man sagt till och sedan går i lugn och ro och tittar. Vi har stängt! Eller folk som tränger sig före på bussen, som puttas och tror att dem äger rätten att gå först på bussen. Jag avskyr folk som är otrevliga utan anledning.

Sen älskar jag en massa också. Jag älskar folk som ler mot en utan anledning, som säger ursäkta och tack och håller upp dörrar. Jag älskar folk som bryr sig om, som är på riktigt. Som frågar hur man mår inte bara för att man ska det utan för att dem faktiskt bryr sig. Älskar människor som kan vara glada utan speciell anledning, som är trevliga och småpratar trots att dem inte alls behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0