Så var det söndag igen.


Söndag igen. Har hunnit komma hem från en varm famn. Druckit te och försökt styra upp mitt liv. Betalat räkningar och fått ångest. Tittat på kurser men insett att jag inte ha någon motivation överhuvudtaget till att börja plugga än. Har insett att det tar en evighet att ta sig till jobbet i morgon. Gjort en "läxa" till ridningen. Har funderat på värderingar och om hur man kan köpa en billig häst för de belopp som min drömväska (mulberry Alexa) kostar, insett att mina prioriteringar är helt fuckade. Har suttit och tittat på tokigt pigga ivriga och nervösa hästar på Bukefalos och de har känts som jag gjort en tidsresa. Insett att hästar är livsfarliga och beroendeframkallande och att jag är livsfarlig som alltid söker hästar som är precis likadana som jag, hysteriska. Har suttit på Sats hemsida och funderat på hur det skulle kännas att stå där längst fram och leda ett pass. Har tittat på små söta hundvalpar på Blocket och sökt resor till Thailand. Googlat allt från Whistler, till segling i Grekland och weekend resor till Paris. Har anmält intresse på nybyggda lägenheter. Har lyssnat sönder Where to start. Tänkt på vänner och på hur jag haft bästisar som jag suttit ihop med fram till gymnasiet. Tänkt på hur jag bytte ut bästisar mot en pojkvän som jag satt ihop med och kommit på att jag nu inte sitter ihop med någon. Jag har tänkt på kärlek och på hur värdelös den kan vara. Har funderat sönder mitt huvud på folk som gör varandra illa och på hjärtan som går i tusen bitar. Har tänkt på hur mycket man kan känna och på hur man kan känna ingenting. Funderat på hur någonting som betytt så mycket, plötsligt inte betyder någonting för att sedan betyda allt igen. Har önskat att jag var tio år igen för att fem minuter senare önska att jag var 35.

Dessa söndagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0