En tisdag i december.


I morse vaknade jag tjugo minuter innan bussen skulle gå. Fick panik, fick ännu mer panik när jag tittade ut och skymtade snöstorm. Slängde på mig kläder och svor åt att ingenting passade ihop. Hann med bussen till jobbet. Nynnande med i juliga låtar, o juliga låtar och log vänligt åt kunderna. Åt ungefär en miljard skumtomtar på lunchen för att kompensera frukosten som bestod av ett äpple. Slutade jobba kvart över åtta men självklart stannade kunderna kvar så jag inte fick gå förän vid halv nio. Det var snöstorm när jag kom ut och jag höll på att bli överkörd av plogbilen. Glömde vantarna på morgonen så mina händer såg ut att tillhöra en 90-årig tant. Bussen klaffade med tunnelbanan som klaffade med bussen. När jag kom hem åt jag falukorv i ugn.

Konstaterande: Idag har det varit en vanlig vardag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0